Etusivu Oppaat ja vinkit Vesitreeni Lötköpötkö jumppa




1. Ota lötköpötköstä hartioiden levyinen myötäote ja työnnä lötköpötkö tasatyönnöin eteen jalkojen vuorotahtinostoilla taakse. Muista nostaa jalka mahdollisimman lähelle pintaa, jolloin myös pakara ja takareisi joutuvat tehokkaasti töihin.

 

2. Seiso leveässä haara-asennossa. Ota toisella kädellä myötäotteella kiinni lötköpötkön keskeltä ja paina lötköpötkö suoralla kädellä edessäsi vastakkaista jalkaa kohti. Pidä keskivartalo tiukkana säilyttääksesi tasapainon liikkeen aikana. Tee 4 tai 8 toistoa, minkä jälkeen vaihda lötköpötkö toiseen käteen toistaen liikkeen.

 

3. Laita lötköpötkö selkäsi taakse ja ota käsilläsi lötköpötköstä myötäotteella leveä ote. Juokse polvennostojuoksua samalla liu'uttaen tehokkaasti lötköpötköä puolelta toiselle. Näin saat liikettä yläselkään ja ojentajiin.

 

4. Ota lötköpötköstä hieman hartioita leveämpi myötäote ja paina lötköpötkö U-kirjaimen muodossa pinnan alle. Hyppää tasajalkaa lötköpötkön yli eteen ja taakse. Voit tehdä liikkeestä raskaamman jättämällä pohjakosketuksen pois.

 

5. Laita lötköpötkö selkäsi taakse (lötköpötkön päät kainaloissa). Tee ensin 4 hiihtohyppyä pohjaa kohti ilman pohjakosketusta. Tämän jälkeen kallistu kyljellesi ja tee 4 hiihtohyppyä sivulle. Tee seuraavat 4 hyppyä pohjaa kohti ja kallistu tämän jälkeen tekemään viimeiset 4 hyppyä toiselle puolelle. Voit tasapainottaa liikettä käsien sculling-liikkeellä.

 

Reipasta menoa Sinulle lötköpötkön kera

Terkuin Vesitreenikouluttaja Marjo Pöllänen