Etusivu Oppaat ja vinkit Vesitreeni Vesitreeniä pallolla


Nosta jalkoja vuorotahtiin takana kohti pintaa. Kierrä samalla palloa edessä suorin käsin laajassa kaaressa puolelta toiselle. Muista nostaa jalat tehokkaasti saksaten, jotta pakaratkin joutuvat töihin.


Potkaise vuorotellen jalka edessä ristiin ja kierrä pallo molemmin käsin edessä vastakkaiselle puolelle. Voit myös painaa palloa kyljen sivuitse alas. Muista pitää liike laajana ja tehokkaana joka suuntaan.


Paina pallo molemmin käsin edessä alas ja potkaise samalla molemmat jalat haarassa pintaan. Muista pitää jalat liikkeen aikana jalat suorana ja haasta koko keho töihin.


Pidä toisella kädellä kiinni laiturista tai altaan sivukaiteesta ja käännä kylki pohjaa kohti.  Ota pallo vapaaseen käteen. Vie jalat yhdessä kippuran kautta seinälle ja samalla vapaalla kädellä pallo poispäin kaiteesta. Tämän jälkeen tee liike päinvastoin. Muista pitää pallo koko ajan pinnan alla.


Ota molempiin käsiin pallo ja ojenna jalat suoraksi taakse lähelle pintaa. Tämän jälkeen vedä polvet koukkuun vatsan alle vuorotahtiin. Tuo samalla suorilla käsillä pallot sivuilta alas yhteen ja vie takaisin sivuille. Pidä liikkeen aikana keskivartalo tiukkana, jotta liike pysyy hallittuna.

 

Voit vaihdella pallon kokoa liikkeissä. Muista kuitenkin valita pallo, josta saat vedessä hyvän otteen.